اخباراخبار جمعیتویژه

برای حذف سیگار و قلیان، یافتن جایگزین های سرگرم کننده متناسب با ذائقه نوجوان و جوان مهم است

مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور:

مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور بیان کرد: برای حذف سیگار و قلیان از سبد سرگرمی ها، یافتن جایگزین سرگرم کننده که با ذائقه نوجوان و جوان سازگار باشد، بسیار مهم است و در این راستا پویش هایی در همین خصوص راه اندازی شود.

با توجه به اهمیت رسیدگی به موضوع مصرف دخانیات و اثرات زیان بار این معضل اجتماعی، نشست مشترکی روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه سال جاری، با حضور دکتر محمدحسین صادقی -مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور، آقایان علیرضا قهرودی و ابراهیم مهدوی نمایندگان سازمان وظیفه عمومی فراجا، دکتر ناصر سلیمانی – مدیرکل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها، محمدرضا انبیائی دبیر کل انجمن مدیریت کسب‌وکار ایران، حجت‌الاسلام سید حسن معین شیرازی – رئیس هیئت‌مدیره جمعیت، دکتر محمدرضا مسجدی- دبیر کل جمعیت، دکتر منوچهر منصوری عضو هیات مدیره جمعیت، علی عطا طاهری مدیر اجرایی جمعیت -آقایان حمیدرضا شهسواری، امیرعباس زاده حصار و ساسان امجدیان  مشاور حقوقی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، حمیدرضا شاهسون مدیر نمایندگی جمعیت در ورامین  و سایر مدعوین در محل این موسسه عام‌المنفعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور در این نشست اظهار کرد: گلوگاه‌های ورود دخانیات را به ویژه در مدارس (جمعیت دانش‌آموزی)، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان ها و زندان‌ها شناسایی کرد.

صادقی با اشاره به اهمیت پیمایش لازم مصرف دخانیات در گلوگاه‌های ورودی دخانیات تأکید کرد: بیش از ۷۰ درصد آغاز مصرف دخانیات در چهار کانون مدارس (جمعیت دانش‌آموزی)، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان ها و زندان‌ها است بنابراین باید با اقدامات لازم نظیر آموزش و ایجاد کلینیک ترک سیگارو طرح‌های تشویقی از گرایش افراد به مصرف دخانیات جلوگیری شود.

این مقام مسئول با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت در مهرماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های جدید دولت توجه به جوانی جمعیت است.در خصوص نقش دخانیات در کاهش باروری طی گزارشی کارشناسی باید به ستاد ملی جمعیت اعلام شود.

برای حذف قلیان و سیگار از سبد سرگرمی‌ها جایگزین وجود ندارد

صادقی تصریح کرد: متأسفانه در نشست‌های خانوادگی محور سرگرمی قلیان است و حلقه اتصال نشست‌های خانوادگی و دوستانه با سیگار گرم می‌شود و این‌گونه است که برای حذف قلیان و سیگار از سبد سرگرمی‌ها جایگزین وجود ندارد و باید چاره‌اندیشی شود.

خطر استعمال دخانیات برای مادران و فرزندان

وی با ابراز نگرانی نسبت به گرایش دختران به سیگار هشدار داد:گرایش دختران به دخانیات سلامت مادران فردا و فرزندان را با مخاطره جدی مواجه می‌سازد و این روند نگران کننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟