اخباراخبار جمعیت

فعالیت های فرهنگی در مدارس جدی گرفته شود

درجلسه هیئت امنای جمعیت که ۱۵ شهریور در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، آقای لولاچیان با تاکید بر نقش آموزش و پرورش گفت سازمان آموزش و پرورش بادی پای کاربیاید تا نسلی پویا با سلامت جسمی و فرهنگی به جامعه تحویل دهد.

وی با اشاره به این مسئله که باید ریشه فساد را در آموزش و پرورش نوجوانان شاسایی کرد، افزود: آموزش و پرورش باید جدی تر از گذشته با فرهنگ سازی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به عنوان بازوی آموزشی و پرورشی عمل کند.

عضو هیات امنای جمعیت در ادامه تاکید کرد: می بایست آموزش و پروش در خصوص فعالیت های این چنینی، خود قدم جلو گذاشته و آن را سراسری کند. نه اینکه ما درخواست کنیم. بنابراین باید جلسات مستمری را با این وزارتخانه در خصوص اجرای طرح «پاد» جهت کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه کنترل و مبارزه با دخانیات گذاشته شود.

در ادامه غلامعلی افروز با اشاره به اجرای طرح «پاد» در مدارس سراسری ورامین تاکید کرد: ما باید برای اجرایی کردن این طرح‌ ضمن اینکه حمایت همه جانبه آموزش و پرورش را داشته باشیم، برای مربیان جهت اجرای آن کلاس های آموزش ضمن خدمت نیز بگذاریم.

عضو هیات امنای «جمعیت» در ادامه تاکید کرد: در یک محیط آموزشی همانند مدرسه می بایست به مسائل فرهنگی آنان نیز توجه شود. وقتی دانش آموزی با بحران های روحی و خانوادگی درگیر است این مربیان هستند که بعد از خانواده باید آنان را حمایت کرده تا به سمت معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله استعمال انواع مواد دخانی ومخدر نروند.

وی با اشاره به این مطلب که دروازه ورود به اعتیاد، سیگار است، گفت: این حرف را آمار و ارقام ها به خوبی تایید می کنند. اکثر معتادها در ابتدا با کشیدن سیگار و یا قلیان شروع کرده و بعد انواع مواد مخدر دیگر را نیز استعمال کرده اند. بنابراین کاهش این آمار و ارقام در ابتدا با تربیت و آموزش آغاز می شود که این مسئله باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

فعالیت های فرهنگی در مدارس جدی گرفته شود
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

در ادامه دکتر محمد حسن تبرائیان نیز تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص ممانعت از تصویب طرح استفساریه خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی می بایست بیشتر از گذشته همراه باشد. چرا که سلامت فرزندان ما در میان است.

عضو هیات امنای جمعیت در ادامه افزود: نماز جمعه نیز باید تریبون بیشتری را در خصوص اعلام مضرات استعمال دخانیات و بخصوص قلیان در اختیار مبلغان آن قرار دهد. تا بدینوسیله بتوان حجم زیادی از مخاطبان را به صورت مستمر آگاه کرد.

فعالیت های فرهنگی در مدارس جدی گرفته شود
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیاح نیز ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده در این سازمان مردم نهاد افزود: می بایست با ایجاد یک شبکه از روحانیون و مبلغان دینی در عرصه مبارزه با استعمال دخانیات و بخصوص قلیان بهره برد.

عضو هیات امنای «جمعیت» در ادامه افزود: سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید با ساخت فیلم، انیمیشن، مستند و سایر برنامه ها انواع سطوح مختلف مخاطب را درگیر و آگاه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟