اخباراخبار جمعیتویژه

گرایش جوانان به دخانیات در حال افزایش است

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در همایش دانشگاه بدون دخانیات:

به گزارش روابط عمومی « جمعیت» به نقل از ایسکا نیوز، دکتر محمد حسین صادقیان مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش دانشگاه بدون دخانیات اظهار کرد: در چند سال گذشته  تعداد زیادی از دانشگاه‌های جهان اعلام آمادگی کردند تا طرح دانشگاه عاری از دخانیات را پیاده سازی کنند.

وی افزود: براساس تعیین ماموریت‌ها، دانشگاه‌های نسل پنجم باید هدایت گر جامعه باشند. بنابراین مبارزه با دخانیات می‌تواند یکی از مهمترین وظایف دانشگاه‌های این نسل باشد.

صادقیان با بیان اینکه اگر فردی تا ۲۶ سال بتواند دخانیات استعمال نکند، به احتمال بسیار تا آخر عمر سراغ دخانیات نخواهد رفت، گفت: بنابراین افراد با سن حساس و آسیب پذیر در دانشگاه‌ها حضور خواهند داشت. این نهاد علمی و فرهنگی در برابر این افراد مسئولیت دارد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: وزارت بهداشت برای پیگیری از استعمال دخانیات مراحل مختلفی دارد که شامل مشاوره و راهنمایی، آیین نامه ها و مقررات، نظام تشویق و تنبیه، نقش اساتید و دانشجویان و کارکنان است.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده وضعیت استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها نگران کننده نیست. البته گرایش جوانان به دخانیات در حال افزایش بوده و این موضوع نگران کننده‌ است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟