اخباراخبار جمعیتویژه

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و اداره کل سلامت شهرداری تهران

 

در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ مصادف با روزجهانی بدون دخانیات، در سالن کنفرانس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، طی جلسه ای با حضور  دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت» و  دکتر زینب نصیری مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران و هیئت همراه، تفاهم‌نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار دکتر محمدرضا مسجدی ضمن خیرمقدم و تشکر از همکاری‌های صمیمانه شهرداری تهران گفت: ما به عنوان کسانی که با بهداشت و سلامت مردم سروکار داریم باید تلاش کنیم تا مردم را از مضرات دخانیات آگاه کرده و با همکاری در این زمینه برنامه‌های فرهنگی بیشتر و بهتری را برای کاهش و کنترل مصرف دخانیات در جامعه اجرا کنیم.

دبیر کل جمعیت گفت سالانه در کشور ما حدود ۶۰ هزار نفر به علت بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند، درواقع می‌توان گفت در همین چند ماه اخیر که دچار بحران کرونا شده‌ایم حدود ۱۵ هزار نفر جان خود را به علت بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات از دست داده اند و این دو برابر کشته‌های ویروس کرونا است که متأسفانه به این موضوع توجه نمی‌شود.

مسجدی افزود: باید آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه به صورت صحیح انجام گیرد و شهرداری می‌تواند در این راستا زمینه مطالبه گری مردم را فراهم سازد.

نصیری مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای مخصوصاً فضای مجازی، برای اطلاع‌رسانی به جامعه گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران آماده هرگونه همکاری و توسعه ایده‌های جمعیت در راستای سلامت و جامعه بدون دخانیات است و ما در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

نصیری گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا در شرایط بحران کرونا آگاهی رسانی به مردم به صورت صحیح در مورد مضرات دخانیات صورت گیرد، وی افزود: درواقع دخانیات نسبت به کرونا خطرات بیشتری را متوجه سلامت جامعه می‌کند اما کمتر به آن توجه می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه، روند همکاری های لازم در این زمینه بیش از پیش تسهیل و تسریع یابد تا فعالیت‌های مناسبی را در این خصوص به انجام برسانیم.

تفاهم نامه جمعیت با اداره کل سلامت شهرداری
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟