اخباراخبار جمعیتواحد ارتباط با حوزه‌های علمیهواحد پادویژه

مافیای دخانیات فرهنگ ما را نشانه گرفته است

دبیر ستاد راهبری مبارزه با دخانیات حوزه علمیه:

مدیر واحد ارتباط با حوزه جمعیت گفت: ما باید با نگاه عمیق به دخانیات توجه كنیم مافیایی پشت بحث دخانیات است و فرهنگ غنی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد كه اگر مواجهه صحیح با دخانیات نداشته باشیم در مسیر پر ضرری قرار می‌گیریم.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»،حجت‌الاسلام علیرضا رباطیان دبیرستاد راهبری مبارزه با دخانیات حوزه علمیه و مدیر واحد ارتباطات با حوزه علمیه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در مصاحبه با برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفت‌ و گو با بیان اینكه بحث دخانیات چالش برانگیز است و ما باید در مسیر سلامت انسان‌ها حركت كنیم گفت: ما باید با نگاه عمیق به دخانیات توجه كنیم مافیایی پشت بحث دخانیات است كه فرهنگ غنی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر مواجهه صحیح با دخانیات نداشته باشیم در مسیر پر ضرری قرار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینكه دخانیات فرد را به انحطاط كشیده و از زندگی باز می‌دارد افزود: ما در متون اسلامی در این مدار هستیم كه هر آنچه بر سلامت جسم، عقل و روان آدمی اثر گذارد باید جلوی آن را گرفته و طبق فرمایش پیامبر (ص) از آن دوری كرد.

رباطیان با ذكر این مطلب كه استفاده از دخانیات توسط زنان رشد فزاینده‌ای داشته اظهار كرد: طعم‌های مختلف قلیان و تصاویر جذاب بر روی بسته بندی سیگار برای ترویج دخانیات در میان زنان در نظر گرفته شده است.

وی خرده فروشی و نخ فروشی سیگار را ممنوع دانست و تصریح كرد: استند پشت مغازه دار به هیچ عنوان نباید شامل سیگار باشد اما قانون اجرا نمی‌شود. ما باید انسان و جهان امروز را بشناسیم تا بتوانیم راهكار‌های درستی ارائه دهیم مصرف دخانیات چهره زشتی از جامعه ما ایجاد كرده است.

رباطیان گفت: معتاد و سیگاری در كره زمین نیست مگر اینكه یك بار دعوتی را لبیك گفته و مهارت نه گفتن نداشته است. عزت نفس پایین و ضعف در باور‌ها عده‌ای را به سمت دخانیات و بزهكاری سوق می‌دهد.

وی افزود: در اسلام مقدمه فعل حرام نیز حرام است. استعمال دخانیات طبق نظر اكثر مراجع حرام است چرا كه اثر مستقیم بر روی سلامتی مردم دارد.

رباطیان درپایان گفت: گروه‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال باید توسط انیمیشن و عروسك گردانی آموزش ببینند. طرح پیشگیری از استعمال دخانیات تحت عنوان طرح پاد كه هفت سال در ورامین اجرا شده و نتایج قابل ارائه‌ای دارد از طرح‌های اجرایی در حوزه كنترل مصرف دخانیات است.

منبع:http://seda.ir/sh/?4902552

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟