اخبارویژه

مبارزه با دخانیات با تکیه بر ظرفیت تریبون ائمه جمعه

سومین جلسه جهت همکاری فی‌مابین جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران با حضور مدیران «جمعیت» و مدیران برنامه‌ریزی و سیاسی اجتماعی حوزه برادران در ۲۷ آبان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار که بر تسریع و افزایش برنامه‌های عملیاتی سلامت محور و آگاه‌سازی مضرات دخانیات و بر ایجاد بسترهای لازم جهت همکاری و هم‌اندیشی تأکید شد، مدیر گروه برنامه‌ریزی ترویجی  حوزه علمیه برادران گفت: با توجه به ظرفیت تریبون ائمه جمعه شهر تهران، شهرری و نیز طلاب مستقر در اماکن متبرکه  و مذهبی می‌توان جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به جامعه در خصوص مضرات دخانیات بهره برد.

حجت‌الاسلام قوامی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت مرکز فرآموز نفس پاک «جمعیت» برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال به منظور توانمندسازی آن‌ها جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. مهدکودک جامعه الزهرا (س) یکی از بزرگ‌ترین مهدکودک‌های خاورمیانه در شهر قم است. سایر مهدکودک‌ها در قم نیز می‌توانند از این مرکز بهره‌مند شوند.

وی در ادامه درباره ظرفیت پژوهشی مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت» گفت: استفاده از بانک جامع اطلاعات این مرکز به عنوان اولین و کامل‌ترین بانک اطلاعات دخانیات قطعاً مورد استقبال دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت و پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های طلاب در رابطه با دخانیات نیز می‌تواند به این بانک اطلاعاتی اضافه شود.

حجت‌الاسلام قوامی تأکید کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  آماده همکاری در زمینه­های برگزاری نمایشگاه و ایجاد غرفه‌های «جمعیت» با حضور کارشناسان و مشاوران به­طور همزمان از این سازمان مردم نهاد، حوزه و همچنین مسابقات کتابخوانی نیز می­باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟