اخباراخبار جمعیتاخبار فرآموزفرآموز نفس پاکویژه

بازدید اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه تهران از مرکز فرآموز نفس پاک

همکاری شهرداری تهران و مرکز فرآموز جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

روز دوشنبه ۱۰ مردادماه اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه تهران به همراه  دکتر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، عباسی معاون اداره کل سلامت، دکتر یلوه شهردارناحیه ۵، فراهانی معاون اجتماعی ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۶ و سایر مدعوین از مرکز فرآموز نفس پاک جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران باهدف معرفی امکانات سلامت و تشریک‌مساعی با مراکز و سازمان‌های فعال در حوزه سلامت، بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این بازدید، میهمانان و دبیران منطقه‌ای شهرداری از نزدیک در جریان نحوه فعالیت مرکز فرآموز قرار گرفتند و در حاشیه این بازدید، نشست هم‌اندیشی با حجت‌الاسلام معین شیرازی رئیس هیئت‌مدیره و دکتر مسجدی دبیر کل «جمعیت» و سایر مدعوین پیرامون راهکارهای تقویت برنامه‌های آموزشی برگزار شد.
صاحب- مدیرکل سلامت شهرداري تهران نیز در این نشست گفت: شهرداری با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت از فعالیت‌های این حوزه حمایت می‌‏کند و وظیفه خود می‌دانیم که در تمامی طرح‌های فرهنگی سطح شهر مشارکت کنیم.
حجت‌الاسلام‌ معین شیرازی نیز با تاکید بر این موضوع که برای مبارزه با دخانیات عزم ملی نیاز است، گفت: باید «مهارت نه گفتن» را در نوجوانان و جوانان تقویت کنیم چراکه به دنبال این مهم از بروز بسیاری منکرات و لغزش‌ها و بسیاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی ازجمله اعتیاد جلوگیری می‌شود.
دکتر مسجدی در خصوص فعالیت مرکز فرآموز نفس پاک گفت: در سال‌های اخیر این مرکز با کمک شهرداری گسترش پیداکرده است و آموزش‌های ضد دخانی برای بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی ارائه می‌شود. وی در ادامه با اشاره به طرح پاد (پیشگیری استعمال دخانیات در دانش آموزان) ضمن تشریح آن گفت: این طرح مختص دانش آموزان پایه هفتم تا نهم است به‌طوری‌که تمامی دبیرستان‌های شهرستان ورامین تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و اخیراً هم در شهرستان رباط‌کریم در حال اجراست.

دکتر مسجدی در این نشست ضمن تشریح تاریخچه فعالیت «جمعیت» افزود: تلاش جمعیت در این سال‌ها این بوده است که فعالیت چندجانبه‌ای را انجام دهد و با مساعدت اساتید دانشگاه، روحانیون و خیرین سعی داریم با مطالبه گری از مجلس و دولت و آگاه‌سازی مردم در راستای کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات گام برداریم.
دکتر مسجدی با اشاره به آمار مرگ‌ومیر بیماری‌های غیر واگیر گفت: سازمان بهداشت جهانی برای بیماری‌های غیر واگیر چند عامل ایجادکننده از قبیل استعمال دخانیات، عدم تحرک فیزیکی لازم، تغذیه نامناسب، مصرف الکل و آلودگی هوا تعریف کرده و اولویت را بر پیشگیری قرار داده است و برای پیشگیری از این موارد و تغییر سبک زندگی باید از سنین پایین این تغییرات را شروع کرد که هدف ما از فعالیت‌های فراموز نیز همین است و در ادامه با طرح پاد سعی در پایدار کردن این تغییرات داریم.
دبیر کل «جمعیت» با اشاره به آمار مصرف دخانیات در بین ایرانیان از روند مصرف رو به افزایش آن خصوصاً در بین زنان و دختران خبر داد و آمار مرگ‌ومیر سالانه منتسب به دخانیات را در کشور حدود ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و در ادامه موضوع دخانیات را علاوه بر مضرات بهداشتی آن یک موضوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی دانست.

گزارش تصویری از بازدید و نشست

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟