اخباراخبار جمعیتویژه

حرف حق در خدمت باطل

متاسفانه شرکت دخانیات ایران در اقدامی از سرمایه گذاری چند میلیون یورویی برای راه اندازی خط تولید سالانه ۱ و نیم میلیارد نخ سیگار نانو در ارومیه خبر داده است، اقدامی که در ظاهر به بهانه اشتغال زایی و حذف شرکت های خارجی در حال انجام است اما در نوع خود هشدار جدی در حوزه مصرف دخانیات و مضرات پس از آن به حساب می آید. دکتر محمد رضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نیز نسبت به این مساله واکنش نشان داد و یادداشتی را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی « جمعیت»، در این یادداشت آمده است:همیشه به بهانه تأمین نیاز، تقویت تولید و محدود کردن شرکت‌های خارجی، بر تعداد واحدهای تولیدی دخانیات با نام‌ها و ترفندهای مختلف افزوده می‌شود به طوری که با اشتغال ۱۲۰ نفر احساس خوشحالی می‏کنند و غافل از این که با این اقدامات هزاران نفربه‌ویژه جوانان با فریب عرضه سیگار کم عارضه به دام می‌افتند و گروهی از این باب نیز به اعتیادهای ویرانگر گرفتار می‌شوند.
روزی دیگر با بهانه حمایت از تولید داخل، مبارزه با قاچاق و به‌رغم شعارهای توخالی ادامه دار، بیت‌المال را از اخذ مالیات به‌حق محروم می‏کنند و فریاد وامافیا سر می‏دهند در حالی که فرقی ندارد تزریق زهر مرگ‌آور به دست هم‌وطن یا غریبه باشد چراکه هر دو به دنبال منفعت خود هستند و برای سلامت مردم اهمیتی قایل نیستند. از سوی دیگر دولت، مجلس و متولیان امور را برخلاف همه موازین منطقی، علمی و بین‌المللی به سمتی سوق می‏دهند که آرزوی دشمنانشان است چرا که دشمن، تنها راه شکست آنها را فقر، بیماری و مرگ می‏داند. از جمله نکات قابل تامل در سراسر کشورها این است که در زمینه محدودیت تولید، عرضه و مصرف اقداماتی در حال اجرا است .

فاعتبروا یا اولو الابصار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟