اخباراخبار جمعیت

مهندس علوی نماینده سنندج: مصرف سیگار خودکشی تدریجی است.

مهندس سید احسن علوی نماینده مردم سنندج طی بازدیدی از جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با مدیران این موسسه تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه که با حضور مدیر اجرایی و نماینده پارلمانی جمعیت برگزار شد. طاهری مدیر اجرایی جمعیت با تشریح فعالیت‌ها و اشاره به تاریخچه جمعیت خواستار همکاری نمایندگان در خصوص جلوگیری از تصویب استفساریه خارج کردن قهوه خانه از اماکن عمومی در مجلس شورای اسلامی شدند.

وی با تأکید بر اجرایی نشدن قانون افزایش ده‌درصدی سالیانه مالیات بر دخانیات، خاطرنشان کرد درصورتی‌که این مهم به‌درستی انجام شود درآمد حاصل از آن دو برابر بودجه سلامت کشور خواهد بود

ایشان با اشاره به هزینه روزانه مصرف دخانیات افزودند: دولت دو برابر آن را نیز صرف درمان بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات می‌کند که با احتساب هزینه‌های مصرف قلیان و عوارض ناشی از آن در کاهش فعالیت های نیروی انسانی مصرف کننده در ارائه خدمات اجتماعی و دریافت حقوق و مزایا در زمان بیماری و تحمیل به اقتصاد خود، خانواده و در نهایت به کشور ، سالانه به بیش از چند ده هزار میلیارد می‌رسد.

کریمی نماینده پارلمانی جمعیت خواستار لغو استفساریه مذکور شده و در ادامه خواهان تشکیل فراکسیونی در مجلس در راستای حمایت از جمعیت در خصوص سلامت جامعه شده و افزودند مردم باید به نماینده‌هایی رأی دهند که حامی سلامت جامعه باشند نه حامی گسترش و مصرف دخانیات.

علوی ضمن اعلام آمادگی همکاری از فعالیت‌های جمعیت تشکر کرده و با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی ضعیف در این زمینه افزود: آموزش‌وپرورش بادی به‌طورجدی پای‌کار بیاید و می‌توان یکی از سرفصل‌های دروس دوره متوسطه را موضوع مضرات استعمال دخانیات قرارداد.

وی همچنین از مصرف سیگار به‌عنوان نوعی خودکشی تدریجی یادکرده و افزودند: ما باید به فکر نسل‌های آینده باشیم تا نسلی بافرهنگ غنی‌تر و دانش علمی بیشتر و پربارتر و سلامت تربیت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟