اخباراخبار جمعیتفرآموز نفس پاکویژه

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس از « مرکز فرآموز نفس پاک» بازدید کرد

روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه سال جاری حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از مرکز فرآموز نفس پاک « جمعیت»بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت  این مرکز قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این موسسه  پیشنهاداتی نیز ارائه داد و خاطر نشان کرد: ریشه ورود به اعتیاد مصرف دخانیات است.

نوروزی بیان کرد: در حوزه مبارزه با دخانیات باید اقدامات بیشتری از سوی نهادهای متولی انجام شود.

وی افزود: مرکز تحقیقات مباحث  فقهی در زمینه حرام بودن مواد تدخینی را باید مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اثرگذاری طرح پاد( پیشگیری استعمال دخانیات) در مدارس به منظور اشاعه آن در سایر شهرستان ها نیزباید  تلاش کرد.

دراین دیدار دبیرکل «جمعیت» ضمن انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون مالیات برسیگار بر همکاری هرچه بیشتر نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی با جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تاکید کردند.

مسجدی در این دیدار خواستار همکار هرچه بیشتر مجلس برای مبارزه دخانیات بود و اظهار داشت : با توجه به عضویت ابران در معاهده کنترل دخانیات باید ۷۰درصد قیمت یک پاکت سیگار ، مالیات بپردازد ابن در حالی است که در ترکیه ۷۶درصد، پاکستان ۷۴درصد و اردن ۸۴درصد پاکت سیگار مالیات پرداخت می کنند.مالیات بر دخانیات در ایران کمتر از ۲۰درصد است.

دبیرکل « جمعیت » عنوان کرد: میزان مصرف سیگار در کشور ۷۰میلیارد نخ است که ۱۰میلیارد آن را شرکت دخانیات ایران تامین و حدود ۵۰ میلیارد نخ آن را دو شرکت بین المللی JTAو BAT تامین می کنند. بنا به گفته مدیرعامل شرکت دخانیات، این دو شرکت هشت برند قابل قبول را با اخذ مجوز از وزارت صمت در بازار پخش و ۳۰برند دیگر را بدون مجوز تولید و در بازار بدون پرداخت مالیات عرضه می کند یعنی فرار مالیاتی عظیمی را رقم می زنند.

وی تصریح کرد: یکصد هزار استند تبلیغاتی دخانیات در کشور وجود دارد و به رغم این که  طبق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات هر گونه  تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم در حوزه دخانیات ممنوع است بنابراین این موارد بایدطبق قانون نسبت به  جمع آوری این استندها اقدام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟