آموزشاخباراخبار جمعیت

توسعه فعالیت‌های آموزشی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی کنترل پیشگیری و مبارزه با دخانیات، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، اقدام به راه‌اندازی واحد آموزش کرده است. این واحد قرار است با همکاری کارشناسان حوزه آموزش و دخانیات برای رده‌های سنی مختلف مطالب و واحدهای آموزشی تهیه و منتشر کند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این راستا اولین جلسه تخصصی شورای آموزشی، پژوهشی این موسسه ۲۹ تیرماه با حضور دکتر مسجدی دبیر کل  و مدیران واحد آموزش و پژوهش«جمعیت»،  و دیگر اعضای تخصصی این واحد برگزار شد.

مصرف دخانیات عامل تشدید کننده بیماری کرونا

دبیر کل جمعیت با اشاره به آمار رو به افزایش و عدم آگاهی بسیاری از مصرف‌کنندگان دخانیات از مضرات آن، بر اهمیت آموزش در این رابطه تأکید کرد، وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و ارتباط آن با صرف دخانیات که یکی از عوامل تشدیدکننده این بیماری می‌باشد نیاز به آموزش در این رابطه به خوبی احساس می‌شود.

دکتر مسجدی همچنین بر توجه و ارتقا بیشتر واحد کلینیک ترک سیگار «جمعیت» بعنوان یک دستاورد مهم و کارآمد و لزوم مشارکت بیشتر با انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی تاکید کرد و آن را یکی از راه‌های موفقیت در این زمینه دانست.

جلسه آموزشی جمعیت
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

فعالیت های «جمعیت» اولویت بندی شد

کارشناسان و مدیران حاضر در این جلسه با هم‌افزایی و همکاری در راستای کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات، فعالیت‌های «جمعیت» را بر اساس شرایط موجود اولویت بندی و در دستور کار قراردادند،

از مهمترین این اولویت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گردآوری، بازبینی، تکمیل و به‌روزرسانی مداوم بانک اطلاعاتی «جمعیت»

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با استعمال دخانیات در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و لزوم بهره‌وری از این کارگاه‌ها با همکاری مسئولین اداره سلامت شهرداری تهران.

تأکید بر اهمیت و نقش طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) در کاهش گرایش به مصرف دخانیات و بازبینی و تکمیل بسته‌های آموزشی.

استخراج مقالات از مراحل مختلف پاد و آموزش از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن پاد.

پیگیری وضع و تحکیم قوانین مالیاتی بر دخانیات.

پیگیری و مطالبه گری در خصوص قوانین مصوب و آیین‌نامه‌های اجرا نشده کنترل دخانیات.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟