اخبارکلینیک ترک سیگارویژه

کمک سازمان بهداشت جهانی به ۱.۳ میلیارد نفر برای ترک دخانیات، جهت کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹

سازمان جهانی بهداشت با کمک سرویس‌های آنلاین تحت وب و هوش مصنوعی، به افراد سیگاری که تمایل به ترک دخانیات دارند کمک رایگان می‌کند، در حال حاضر با شیوع جهانی ویروس کووید-۱۹ نیاز به ترک سیگار برای عدم تشدید علائم در مبتلایان، بیشتر از هرزمانی احساس می‌شود

ابتکار عمل سازمان جهانی بهداشت برای ترک سیگار

به گزارش روابط عمومی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، ابتکار عمل سازمان جهانی بهداشت و شرکایش در خصوص دسترسی به امکانات ترک دخانیات، باهدف کمک به ۱.۳ میلیارد مصرف‌کننده دخانیات در جهان آغازشده است. با وجود بیماری کرونا، ترک سیگار مهم‌تر از هر زمان دیگری است، زیرا شواهد نشان می‌دهند که افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری با احتمال بیشتری دچار حالات شدید بیماری کووید-۱۹ می‌شوند.

این پروژه دسترسی رایگان به درمان جایگزین نیکوتین و همچنین دسترسی به فلورانس را برای مردم فراهم می‌کند؛ فلورانس یک بهورز دیجیتال، مبتنی بر هوش مصنوعی است، که باورهای نادرست درباره کووید-۱۹ و دخانیات را برطرف می‌کند، فلورانس به افراد کمک می‌کند تا یک برنامه شخصی برای ترک دخانیات تهیه کنند.

این پروژه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به همراه کارگروه بین‌المللی سازمان ملل در مورد بیماری‌های غیرواگیر، PATH و ائتلاف دسترسی به داروها و محصولات این بیماری‌ها با پشتیبانی بخش خصوصی هدایت می‌شود.

دبیرخانه WHO FCTC، از این ابتکار عمل استقبال می‌کند. رئیس دبیرخانه کنوانسیون اظهار داشت؛ این پروژه به اجرای تعهدات اعضا در رابطه با اقدامات مربوط به وابستگی و ترک دخانیات کمک خواهد کرد.

وی افزود: تا پیش از این زمان مناسب‌تری برای حمایت از مردم در تلاش برای ترک مصرف دخانیات وجود نداشته است.

دکتر رودیگر کرچ (Ruedigar Kerech)، مدیر توسعه سلامت سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما از حمایت شرکت‌های دارویی و فناوری برای بهبود سلامتی مردم و نجات جان انسان‌ها در زمان بیماری کووید-۱۹ استقبال می‌کنیم. این مشارکت، آنچه را که می‌خواهیم با همکاری هم به دست آوریم پررنگ‌تر می‌کند، یعنی دستیابی به هر دو هدف پایان دادن به همه‌گیری و حرکت روبه‌جلو و بازسازی مجدد و بهتر از قبل».

کمک سازمان جهانی بهداشت برای ترک سیگار

سازمان بهداشت جهانی، اولین بخش از محصولات کمکی شامل: روش‌های جایگزینی نیکوتین برای این پروژه را از شرکت سلامت مصرف‌کنندگان با نام “جانسون و جانسون” دریافت کرد.

این تولیدکننده برای کمک به ترک سیگار ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در اردن، ۳۷۸۰۰ برچسب نیکوتین اهدا کرده است. این تلاش‌ها به سازمان بهداشت جهانی کمک می‌کند، تا به همه‌گیری جاری پاسخ دهد و نتایج درمانی را بهبود بخشد.

فلورانس با فن‌آوری توسعه‌یافته Digital People شرکت Soul Machines که در سان‌فرانسیسکو و نیوزیلند مستقر است، با حمایت سرویس‌های وب آمازون و سرویس ابری گوگل (Google Cloud) ساخته شده است.

اردن که یکی از بالاترین شاخص‌های مصرف دخانیات در جهان را دارد، اولین کشوری خواهد بود که این پروژه به صورت پایلوت در آن اجرا می‌گردد، به تدریج شرکت‌ها و کشورهایی دیگری به آن اضافه می‌شوند.

پرنسس دینا مرعد از اردن، رئیس اتحادیه بین‌المللی کنترل سرطان گفت: «خوشحالم که اردن بخشی از این ابتکار عمل است، ما از تلاش سازمان‌های مردم نهاد برای کنترل دخانیات و داشتن یک آینده سالم‌تر و بدون دخانیات در اردن، حمایت می‌کنیم».

ممنوعیت استعمال دخانیات در مکان های عمومی، اردن

دو هفته گذشته، دولت اردن ممنوعیت استعمال سیگار و سیگار الکترونیکی را در مکان‌های عمومی به تصویب رساند. پیوند بین استعمال دخانیات و کووید-۱۹، تصویب قوانینی جامع در مورد کنترل دخانیات توسط دولت‌ها را به موضوعی حیاتی تبدیل کرده است، که از سلامت مردم در دوران این بیماری و حتی پس‌ازآن محافظت می‌کند.

اگرچه حدود ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان دخانیات در سرتاسر جهان تمایل به ترک دخانیات دارند، اما تنها ۳۰ درصد از آنها به ابزارهایی دسترسی دارند که می‌تواند در این خصوص به آنها کمک کند، بنابراین ابتکار دسترسی برای ترک دخانیات طراحی شده است، این روش به افراد کمک کند تا اعتیاد جسمی و روحی به دخانیات را برطرف کنند.

ترجمه: مرکز تحقیقات کنترل دخانیات، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟