اخباراخبار جمعیتزنان و دخانیات

برگزاری کارگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات در بیمارستان هاجر

بیمارستان هاجر تهران با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران طی تفاهم‌نامه‌ای با اجرای طرح بیمارستان بدون دخانیات به این طرح پیوست.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» زهرا صدر مدیر واحد زنان این موسسه در راستای اجرای این طرح ۲۷ بهمن‌ماه در این بیمارستان کارگاه بیمارستان بدون دخانیات را برای پرسنل بیمارستان اعم از کادر ریاست، اداری، بازرسی، مترون و همچنین مسئولین واحدها و پرستاران برگزار کرد.

مدیر واحد زنان «جمعیت» در این کارگاه با تشریح طرح بیمارستان بدون دخانیات و قوانین آن و با اشاره به اهمیت نقش آموزش و اطلاع‌رسانی درباره آسیب‌های جسمی ناشی از استعمال دخانیات، بحث مضرات همه‌جانبه دخانیات در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و … را مطرح کرد. وی در این کارگاه، نقش دخانیات در بیماری‌ها و راه‌های کنترل، پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات را بیان نمود و بر اهمیت عدم مصرف دخانیات در بیمارستان‌ها تأکید کرد. همچنین راهبرد اقدامات و آیین‌نامه‌های اجرایی، تیزرها، فیلم‌ها و پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی مرتبط با دخانیات در اختیار این بیمارستان قرار گرفت.

دکتر عزیزمحمدی ریاست بیمارستان هاجر ضمن تشکر از برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان متعلق به ارتش است و تعدادی از سربازان ارتش دو سال دوره پرستاری خود را در این بیمارستان می‌گذرانند، می‌توانند به عنوان سفیر مبارزه با دخانیات در ارتش نیز به فعالیت بپردازند. وی در پایان درخواست کارگاه‌های آموزشی بیشتری برای این پرستاران جهت فعالیت در یگان‌های نظامی ارتش را مطرح کرد که مورد استقبال مدیر واحد زنان «جمعیت» قرار گرفت.

شایان‌ذکر است؛ طرح بیمارستان بدون دخانیات تاکنون در بیش از ۱۶ بیمارستان در کشور به اجرا درآمده است و «جمعیت» در نظر دارد تا این طرح را در تمامی بیمارستان‌های کشور به اجرا درآورد. این موسسه همچنان با درخواست بیمارستان‌ها برای اجرای این طرح در حال همکاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟