اخباراخبار جمعیت

نقش سازمان‌های مردم نهاد در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو

در جلسه‌ای که با حضور آقای نوربخش رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، آقای سعیدآبادی رئیس کمیته بین‌الملل و هیئت همراه با محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت»، شکوه دیباجی و سایرین در دفتر «جمعیت» برگزار شد به نقش تأثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در این جلسه با استقبال از فعالیت‌های این سازمان مردم نهاد گفت: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت در جامعه، توسعه ارتباطات داخلی و بین‌المللی در حوزه سلامت و مواردی از این دست از اهداف مشترک ما در آینده خواهد بود.

آقای نوربخش در ادامه افزود: هم‌افزایی میان سازمان‌های مردم نهاد و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو حائز اهمیت است. چراکه می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت فعالان حوزه سلامت در سازمان‌های مردم­نهاد اقدامات مؤثری را انجام داد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت خود مراقبتی و سلامت اجتماعی گفت: از مأموریت‌های مهم سازمان‌های مردم‌نهاد که در بخش سلامت فعال هستند، توجه به پیشگیری و خودمراقبتی است؛ بنابراین با توجه به زیرساخت‌های موجود، جهت تحکیم فعالیت کمیته سبک زندگی سالم امیدواریم با استفاده از این امکانات به تحقق مأموریت‌های مشترکمان نزدیک شویم.

نقش سمن ها در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

در ادامه دبیر کل «جمعیت» با اشاره به اجرای طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در بین دانش آموزان) در شهرستان ورامین گفت: در صورت همکاری جهت اجرای این طرح در مدارس سراسر کشور و سایر مراکز آموزشی می‌توان اقدامات قابل‌توجهی را در جهت پیشگیری از استعمال دخانیات در بین دانش آموزان در سراسر کشور انجام داد.

مسجدی در ادامه افزود: طرح پاد و مدرسه سلامت‌یار که به همت شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اجرا می­ شود، با تمرکز بر محیط آموزشی در سطح شهر تهران و شهرستان ورامین در حال اجرا است. این طرح‌ها می‌تواند با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در سطح ملی اجرا شود.

لازم بذکر است؛ از دیگر موضوعات موردتوافق در این نشست می‌توان به استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها، انعکاس فعالیت‌های انجام‌شده در مجامع بین‌المللی، تحکیم روابط و تقویت همکاری بر اساس تفاهم‌نامه «جمعیت» و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو و همچنین عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی‌مابین «شبکه» و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو اشاره کرد.

نقش سمن ها در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟