اخباراخبار جمعیت

اجرای طرح شهر مقدس بدون دخانیات قم با همکاری حوزه علمیه

ایجاد کارگروه مبارزه با استعمال دخانیات در ستاد آسیب‌های اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور

سومین جلسه دوره جدید همکاری‌های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد. این جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری مدیر تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی مدیر ستاد آسیب‌های اجتماعی معاونت تبلیغ و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه ائمه جمعه و جماعات «جمعیت»، دکتر علی گل مدیر اجرایی نمایندگی جمعیت در استان قم و حشمتی مدیر روابط عمومی جمعیت در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، با بررسی ظرفیت‌های همکاری طرفین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این دیدار، مدیر تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه، پس از بررسی ظرفیت‌های و شناسایی نقاط مشترک فعالیت‌ها، بر اجرایی شدن این فعالیت‌ها در قم تأکید کرد و اظهار داشت: آمار رو به افزایش مصرف دخانیات خصوصاً مصرف قلیان در بین زنان و دختران جوان نگران‌کننده است و باید به جد پیگیری شود.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: حوزه در عرصه‌های تبلیغ، آموزش و پژوهش فعالیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان برای پیشگیری و مبارزه با استعمال دخانیات از آن بهره برد، وی افزود؛ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بخش آسیب‌های اجتماعی ازجمله: فقر، بیکاری، بی‌حجابی، اعتیاد و مددکاری دینی؛ فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که امیدواریم بتوانیم در بخش مبارزه با دخانیات نیز این فعالیت‌ها را ابتدا در شهر قم و در مراحل بعدی در کل کشور اجرایی کنیم.

همکاری ۹۰۰۰ طلبه در مبارزه با استعمال دخانیات

حجت‌الاسلام طاهری گفت: حوزه در طرح‌های امین، هجرت، نسیم رحمت، بینات و عافیت؛ بیش از ۹۰۰۰ طلبه در حال فعالیت و تبلیغ در فضای حقیقی و مجازی دارد که می‌توان با بهره‌گیری از تخصص آنها، مضرات دخانیات را از جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی به جامعه اطلاع‌رسانی کرد و روحیه مطالبه گری مردم را در این زمینه تقویت نمود.

تاکید آیت الله اعرافی  بر اجرایی شدن فعالیت های ضد دخانی

حجت‌الاسلام رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه حوزه، با ارائه آمار و ارقام مرگ‌ومیر و زیان‌های همه‌جانبه دخانیات به عمده فعالیت‌های جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه‌ای که حضرت آیت‌الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور به «جمعیت» داشته‌اند و اهتمام ویژه ایشان نسبت به اجرایی شدن هرچه سریعتر این فعالیت‌ها، امیدواریم همکاری‌های خوبی درزمینه پیشگیری از مصرف دخانیات صورت گیرد و در مرحله اول شهر قم عنوان شهر مقدس بدون دخانیات در کشور معرفی شود.

همکاری «جمعیت» با حوزه های علیمه تهران و اصفهان

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تهران و همچنین همکاری‌ با حوزه علمیه اصفهان، بهره‌گیری از تریبون روحانیت را درزمینه مبارزه با دخانیات بسیار تأثیرگذار قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها با نتایج مثبتی همراه باشد و در آینده از آمار رو به افزایش استعمال دخانیات کاسته شود.

دکتر علی گل مدیر اجرایی «جمعیت» در استان قم نیز در این جلسه از فعالیت‌های نمایندگی جمعیت در قم در فضای مجازی و حقیقی خبر داد و گفت: ما آماده ارائه مطالب علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات برای گروه‌های سنی مختلف در فضای حقیقی و مجازی هستیم.

 این دیدار مصوباتی نیز به همراه داشت که ایجاد دفتر مبارزه با دخانیات در بخش آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور، یکی از آنها بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟