اخباراخبار زنان و دخانیات

بدون کمک های مردمی کار به نتیجه نمی رسد

نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل زنان و خانواده ” با حضور دکتر آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، دکتر نوابی نژاد رئیس شبکه ارتباطی سازمان‌های غیردولتی زنان جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از اعضای شورای مرکزی در دفتر شبکه برگزار شد.

در این جلسه آیت‌اللهی ضمن تشریح سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به محورهای موردنظر مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی اشاره کرد.

وی با توجه به نقش تاثیر­گزار شبکه در انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بین سازمان‌های مردم‌نهاد، طرح‌ها، برنامه‌ها، از شبکه درخواست کرد، پیشنهادت و نظرات خود را به شورا ارسال نمایند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، ضمن توصیه به سمن­ها و کار در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خطاب به مسئولان به‌شدت تأکید کردند که: «از نیروهای مردمی استفاده کنید. بدون کمک‌های مردمی کار به نتیجه نمی‌رسد». وی همچنین اظهار داشت: برخی از فعالیت‌هایی که مبنای عمل قرار می‌گیرد مغایر باسیاست‌های کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی و منویات رهبری است.

در ادامه نوابی نژاد ضمن تشکر از حاضرین، به تشریح اهداف، سیاست‌ها و اقدامات شبکه پرداخت و در مورد نحوه تعامل با شورا اظهار داشت: شبکه از عظیم‌ترین نهادها در حوزه زنان است و می‌تواند در حوزه تحقیقات ملی، ارائه آمار، موضوعات مهم شورا به‌ویژه در بحث تحکیم خانواده و ازدواج، چالش‌های جامعه و آسیب‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا با شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده همکاری نماید.

زهرا صدر مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و عضو شبکه زنان، با اشاره به استعمال دخانیات گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و با توجه به رشد صعودی مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و …) و کاهش سن شروع مصرف دخانیات در جوانان بخصوص دختران بر اهمیت سیاست‌گذاری در این زمینه اهمیت داده شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟