اخبار زنان و دخانیات

کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف دخانیات در شهرداری منطقه۳

هشتمین نشست از سلسله‌کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و کنترل دخانیات در مناطق بیست‎ودوگانه شهرداری تهران، با حضور زهرا صدر مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و به دعوت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات سرای محله قلهک (شهرداری منطقه ۳) برگزار گردید.
کارگاه آموزشی مذکور، جلسات خود را با هدف ارائه آموزش‎های سلامت‎محور و زیر نظر واحد آموزش شهرداری تهران برگزار نموده و این جلسات دنباله‎دار با همت واحد زنان جمعیت و مشارکت فعال مسئولان خانه‎های سلامت و دبیران کانون‎های پیشگیری از استعمال دخانیات و کانون مادر و کودک‎ و نوجوانان برگزار می‎گردد.
در این کارگاه زهرا صدر با تأکید بر تاثیر نامطلوب دخانیات بر محیط‌زیست، در مورد آلودگی محیط‌زیست توسط فیلترهای سیگار به دلیل روند تجزیه بسیار کند آن صحبت کرد. وی همچنین بیان کرد این فیلترها حاوی مواد شیمیایی خطرناک مثل نیکوتین، کادمیوم، آرسنیک، سرب و مس می‌باشند که وارد چرخۀ طبیعت شده و سبب مرگ میلیون‌ها پرنده و آبزی ساکن در دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریاهای آزاد می‌شوند، چرخۀ شومی که در زنجیره غذایی وارد شده و درنهایت به انسان بازمی‌گردد. وی خاطرنشان کرد در عین حال برای تولید سالیانه ۶ تریلیون نخ سیگار حدود ۲۰ میلیارد درخت در سال نابود می‌شود که این آسیب به محیط‌زیست به‌نوبه خود چشمگیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟