اخبار زنان و دخانیات

گزارش سازمان های مردم نهاد در فرمانداری شمیرانات

جلسه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان شمیرانات به ریاست دکتر سیاوش شهریور( فرماندار شمیرانات)، با حضور همایون دهاقین، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و اعضای جلسه در محل سالن اجتماعات مورخ ۲۸/۲/۱۳۹۸ برگزار گردید.

دکتر سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، گزارشی از عملکرد فرمانداری شمیرانات در رابطه با درخواست‌های سازمان‌های مردم نهاد ارائه نمود.
وی گفت: با توجه به خوش فکربودن بعضی از سازمان‌ها جهت استقبال و شرکت بیشتر، چنانچه پیشنهادات و نظراتی از طرف مسئولین و سازمان‌ها به فرمانداری شمیرانات خصوصا در مورد معضلات شهرستان‌ها ارائه گردد، حمایت و پشتیبانی خواهد شد، سپس توسط نماینده هر سازمان مردم نهاد نظرات و پیشنهاداتی ارائه گردید و همچنین از سازمان‌ها درخواست شد گزارش عملکرد سال۹۷ سازمان مربوطه بصورت کتبی تحویل گردد.
زهرا صدر نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ضمن تشکر و قدردانی از دکتر سیاوش شهریور به خاطر پیگیری درخواست قبلی مبنی بر اینکه(طبق ماده ۱۲ آئین­نامه اجرایی قانون فروش و عرضه محصولات دخانی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بدون پروانه فروش ممنوع می باشد)هماهنگی‌های لازم را با کارشناسان صنعت و معدن و بهداشت به عمل آورد جهت بازدید از سوپرمارکت‌های منطقه شمیرانات. هنگام بازدید طبق مشاهداتی از جمله تبلیغات و فروش سیگار به زیر ۱۸ سال گزارش تهیه گردید ولی هیچگونه بازتابی به جمعیت ارسال نشد.
سپس پیشنهاداتی از طرف جمعیت در جلسه مطرح گردید:
۱-جلوگیری از استقرار وانت‌ها در حاشیه مسیر جاده تهران- لواسانات و بلعکس از دو مسیر خیابان استخر و اتوبان ارتش، که قلیان سرو می‌شود و همچنین در وانت، مواد غذایی غیر بهداشتی توزیع می‌گردد.
۲-تشویق اماکن عمومی و رستوران‌های سنتی که قلیان توزیع نمی‌کند.
۳-جهت جایگزینی مصرف قلیان در قهوه خانه‌ها از وسایل تفریحی، شاهنامه خوانی، سرو دمنوش های گیاهی، کالای فرهنگی و بازی‌های فکری برای نوجوانان – جوانان:  مثلا فضایی مانند Room   SCAPE ( اتاق فرار، اتاقی که معماهای متعدد چیدمان شده است و چندین جوان با همفکری هم معماها را حل می‌کنند) و غیره …. در دستور کار قرار گیرد.
سپس نامه مکتوب پیشنهادات و گزارش عملکرد ۹۷به دکتر شهریور ارائه شد که ایشان اظهار همکاری و حمایت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟