اخبار زنان و دخانیات

کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف دخانیات در شهرداری منطقه ۵

دهمین کارگاه آموزشی، پیشگیری و کنترل دخانیات در منطقه ۵ از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به دعوت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در بیست و سوم اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور رئیس سلامت منطقه ( خانم بدخش) و مسئولین خانه‌های سلامت، دبیران کانون‌های پیشگیری از دخانیات( پاد) و مادر- کودک و جوانان که حدود ۶۰ نفر بودند، در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

زهرا صدر مدیر واحد زنان جمعیت در خصوص اثرات دخانیات بر زنان و کودکان و علل گرایش مثبت دختران به مصرف دخانیات توضیحاتی ارائه داد.
شرکت کنندگان خیلی منظم و علاقه‌مند به شرکت در این کارگاه بودند و در انتها پیشنهاداتی جهت راهکار عملی در راستای کاهش استعمال دخانیات از طرف آنها مطرح گردید که به شرح ذیل می‌باشد:

  • آگاهی‌رسانی از طرق مختلف در بین جوانان و نوجوان خصوصا دختران و اولیای آنان صورت گیرد( آین آگاهی‌رسانی از طریق مختلف مثل برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، در محل کار والدین، در سراهای محله، نصب پوستر، آموزش غیرمستقیم از طریق بازی‌های ویدیویی باشد.
  • ارائه جایگزین‌های مناسب ( برگزاری کلاس‌های خلاقیت، هنرهای دستی و …. خصوصا در تابستان)و برگزاری کلاس های تفریحی از قبیل شنا، فوتبال و ….) و ….
  • رفع مشکلات روانشناسی افراد
  • ایجاد و اجرای قوانین محکم جهت مقابله با فروش و استعمال دخانیات در فضاهای عمومی و در نظر گرفتن جریمه

ترویج آموزش همسال به همسال در مدارس( همانند همیار پلیس) و آموزش به دانش‌آموزان و انتقال آگاهی از طرف آنان به والدین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟