بازدید مدیران خط ۵ مترو از مرکز فرآموز «نفس پاک» و برگزاری نشست هماندیشی برای مقابله با رهاسازی فیلتر سیگار در ایستگاه مترو صادقیه

مدیران خط ۵ مترو تهران با حضور در مرکز فرآموز «نفس پاک» جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، از بخشهای مختلف این مرکز بازدید کرده و در جریان فعالیتهای آموزشی و پیشگیرانه آن در حوزه کنترل و کاهش مصرف دخانیات قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در ادامه این بازدید، روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشتماه سال جاری، نشست هماندیشی با حضور مدیران مترو و مسئولان جمعیت با هدف ارتقای سلامت عمومی و کاهش آسیبهای ناشی از مصرف دخانیات در محیطهای حملونقل عمومی برگزار شد. در این نشست، راهکارهای آموزشی و اجرایی برای مقابله با معضل مصرف سیگار و رهاسازی فیلتر سیگار در ایستگاههای خط ۵ مترو، بهویژه ایستگاه صادقیه، مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، آقایان محمدرضا شفیق مدیر ایستگاههای خط ۵، عیسی ماهوری رئیس ایستگاه شرقی خط ۵ مترو، علی محمدی رئیس ایستگاههای غربی خط ۵ مترو، به همراه دکتر محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت، دکتر شریف ترکمننژاد مشاور علمی جمعیت، دکتر ساسان امجدیان مدیر واحد حقوقی، علی عطاطاهری مدیر اجرایی جمعیت و خانم ها دکتر فاطمه متینخواه مدیر مرکز «نفس پاک» و فاطمه عظیمبیگ کارشناس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات حضور داشتند.
در این نشست بر تولید و پخش پیامهای بازدارنده از طریق نمایشگرها و رادیو مترو، تهیه کلیپهای آموزشی، اجرای طرحهای آموزش پیشگیری از دخانیات برای کارکنان مترو و هدایت افراد سیگاری به کلینیک رایگان ترک سیگار جمعیت تأکید شد.
همچنین مقرر شد تفاهمنامهای میان شرکت بهرهبرداری مترو تهران و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران منعقد شده و طرح ساماندهی فیلترهای سیگار در خط ۵ مترو تدوین و اجرایی شود.










