اخباراخبار جمعیتواحد ارتباط با حوزه‌های علمیهویژه

نشست مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی با «جمعیت» برگزار شد

با توجه به اهمیت رسیدگی به موضوع مصرف دخانیات و اثرات زیان بار این معضل اجتماعی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات  نشست مشترکی در روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه با حضور سید مقداد حسینی قائم‌مقام خط‌مشی گزاری ستاد تعلیم و تربیت و دکتر محمود حاجی لویی قائم‌مقام و دبیر ستاد فرهنگی – اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی  ، دکتر محمد رضا مسجدی  دبیر کل جمعیت ، علی عطا طاهری مدیر اجرایی جمعیت  و حجت‌الاسلام‌ علیرضا رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت» ، در این جلسه حاضرین دیدگاه‌های خود را درباره مبارزه با مصرف دخانیات خصوصا در مورد جلوگیری از شروع مصرف در قشر نوجوانان اتفاق نظر داشتند.همچنین زمینه های مشترک همکاری بین جمعیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه دبیر ستاد فرهنگی-اجتماعی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مشتمل بر چهارستاد از قبیل علم ،تعلیم و تربیت،فرهنگ و زن و خانواده است که ذیل این ستادها میزهایی با موضوعات مرتبط آن تشکیل شده است و مقرر گردید این چهار ستاد در خصوص موضوع مبارزه با استعمال دخانیات فعالیت داشته باشند.

از مصوبات این جلسه می توان گفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل این ستادها به طور مشخص میز مبارزه با استعمال دخانیات ایجاد کند تا ستادهای مذکور ارتباط و همکاری نمایند و دبیری آن به عهده جمعیت باشد.

همچنین مقرر شد که جمعیت در جلسه عمومی شورای انقلاب فرهنگی به تشریح وضعیت دخانیات و مشکلات ناشی ازآن بپردازد.

همچنین مقرر شد،در قالب یک برنامه پنج ساله توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با موضوع مبارزه با دخانیات، مداخله تغییر رفتار با همکاری مردم همراه شود چرا که می تواند به یک جریان عمومی و یک الگو به ویژه در بین دختران و دانش آموزان تبدیل شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست قائم‌مقام خط‌مشی گزاری ستاد تعلیم و تربیت و دبیر ستاد فرهنگی – اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی از فرآموز نفس پاک بازدید به عمل آوردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟