اخباراخبار جمعیت

امام جمعه ورامین در دیدار با «جمعیت»

اگر توان مبارزه با دخانیات را نداریم لااقل زمینه ساز آسیب اجتماعی نشویم

 

 

آیت الله مرتضی محمودی در دیدار با محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت» صراحتا اعلام کرد: اگر کشور توان مقابله با آسیب هایی چون استعمال مواد مخدر و دخانیات را ندارد لااقل زمینه ساز عوامل آسیب ساز و معضلات اجتماعی نباشد. چرا که مبارزه با دخانیات نیاز به عزم و اراده ملی دارد.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه گفته می شود که در ورامین ۴۶ قهوه خانه وجود دارد در ادامه افزود: این حجم از قلیانسرا در شهرستانی که اینقدر خیابان ندارد، جای تاسف دارد. پس اینگونه برداشت می شود که بسیاری از این اماکن بدون مجوز و نظارت در حال فعالیت هستند که این عدم نظارت مستقیم سلامت جسمی و اجتماعی جوانان را هدف گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه برخی از معلمان و پرسنل مدارس خودشان از مشتریان این قلیانسراها هستند که این یک مصیبت اعظم است.این در حالیست که آنها در محیط آموزشی به عنوان الگو و مربیان دانش آموزان خود کارهایی را انجام می دهند که دانش آموزان را از آن منع می کنند. در این شرایط چگونه دانش آموزان می تواند الگوپذیری صحیح داشته باشد در حالیکه مربیان آنها خود آلوده این معضل هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: از دفتر مقام معظم رهبری درخواست داریم تا دیداری با ستاد مبارزه با دخانیات را داشته باشند. بدینوسیله می توان با استفاده از رهنمود های ایشان  برای قانون گذاران و مسئولان اجرای قانون فصل الخطاب شود. در ادامه می توان به راحتی مبارزه با دخانیات را در سیستم آموزشی کشور و نیز محیط شهری جهت داشتن جامعه عاری از دخانیات را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟